Intervenció educatia en processos d’adaptació social

La Intervenció Educativa en matèria d’Adaptació Social es centra en l'estudi, anàlisi i tècniques d’intervenció per a diferents subjectes que presenten conductes que comporten problemes socials, relacionals i dificultats conductuals de natura antisocial i/o delictiva, al llarg del seu desenvolupament evolutiu. Per això, el seu objectiu principal és que els estudiants puga obtenir coneixement (teòrics i pràctics), competències i habilitats instrumentals necessàries per aconseguir tant conèixer les causes, conseqüències i programes d'intervenció eficaç i eficient per tractar aquesta població, com els coneixements necessaris per a realitzar un projecte de tractament individualitzat i portar-lo a terme. Més a més, els coneixements teòrics es redueix als suposats que expliquen la conducta antisocial i/o delictiva, el seu manteniment i les seues claus per a dissenyar una acció educativa eficaç des dels models explicatius de la Pedagogia, la Psicologia i la Criminologia, perquè si l’alumnat sap cóm treballar amb els casos més representatius i complexos, aconseguirà les eines bàsiques per a treballar amb els casos menys complexes.
El document forma part dels materials docents programats mitjançant l'ajut del Servei de Política Lingüística de la Universitat de València.