Cultura i Comunicació organitzativa en les institucions educatives

Aquesta obra intenta aprofundir en les relacions interpersonals, relacions de comunicació formal i informal, relacions micropolítiques o processos participatius, que tenen lloc entre els diferents membres que formen el centre escolar i que mediatitzen el que passa en l’organització. El poder és el concepte central, entenent l’escola com una àrea política de lluites i tensions en la qual es desenvolupen dinàmiques micropolítiques. A més, també s’incideix en la manera de resoldre els conflictes que es desenvolupen en els centres, en el clima educatiu i, per descomptat, en la cultura organitzativa, els valors i les cultures professionals. Aspectes que mediatitzen no només el funcionament de la institució escolar sinó que ens ajuden a comprendre i a millorar la vida organitzativa dels centres educatius, atès que ens proporcionen les claus per entendre el que succeeix en la institució escolar.
El document forma part dels materials docents programats mitjançant l'ajut del Servei de Política Lingüística de la Universitat de València.