No Presentat

Absentisme és el fet (o el costum) de no estar present en el lloc corresponent als propis interessos, obligacions o negocis. Aplicat a la condició d'estudiant, el concepte pot introduir- se més o menys com segueix: pel fet d'haver-se matriculat d'una carrera universitària, cal suposar que una persona estarà en principi disposada a assistir a les classes i, sobretot, a presentar- se als exàmens (o, si és el cas, als processos d'avaluació alternatius), per tal d'avançar en aqueixa carrera. És d'aquestes dues coses -la inassistència a classe i la no presentació a examen- que hom sol parlar quan es parla de l'absentisme d'estudiants o absentisme en l'estudi. El fenomen no és nou tot i que, d'uns anys ençà, suscita una preocupació creixent.
García García, Ernest Villar Aguilés, Alícia 2006 No Presentat Futura 5 20 23