La práctica del aula en la Formación de Maestros

This work is part of a research project to contribute to the search for a methodology for Teacher Training, in which educational theory and practice are linked, following a model of interdisciplinary and collaborative work among members of a group of professors at the Universitat Jaume I (Interdisciplinary Research Group Teaching, GIID). We show how to make real classroom situations videotaped and analyzed under certain theoretical assumptions for the development of university teaching materials as well as the validation process work that has led GIID.
Este trabajo consistió, en principio, en la elaboración de un material para facilitar una forma de enseñar apoyada en situaciones reales de aula de educación Infantil y Primaria, aprovechando éstas en la Formación inicial y/o permanente del Profesorado, que pudiera ser empleado, a la vez, por diferentes profesores y en diferentes materias del Plan de estudios de Maestro..
Ríos, I.; Pérez, I.; Gallardo, I.; Altava, V.; Ramiro, E. y Beltrán, J. (GIID) (2004). La práctica del aula en la Formación de Maestros. En M. A. Fortea y L. Lapeña (coords.) Experiències de Millora i Innovació de la Docencia universitaria. I CONGRESO DE LA RED ESTATAL DE DOCENCIA UNIVERSITARIA Y III Jornada de Millora Educativa de la Universitat Jaume I. Castellón: Universitat Jaume I, pp. 531-553.