Mitjançant aquest estudi es va buscar esbrinar els components de compromís organitzacional predominant en funcionaris d'una institució d'educació universitària xilena i la percepció que aquests mateixos treballadors tenen sobre l'exercici de la responsabilitat social de l'organització, per establir finalment una relació entre ambdues. Van ser enquestats 312 funcionaris universitaris, acadèmics, professionals no acadèmics i administratius, que van constituir una mostra vàlida de 296 funcionaris de diferents facultades, dependències i/o organismes d'una mateixa Universitat. Els resultats indiquen que els tals funcionaris han desenvolupat en major mesura un compromís basat en l'afecte amb l'organització i un menor compromís de continuïtat; a més atribueixen una alta responsabilitat social universitària a la seua institució i és la dimensió formació acadèmica la que destaquen com més socialment responsable. Finalment es va establir que hi ha una relació positiva i estadísticament significativa entre totes les dimensions de la percepció de responsabilitat social i el compromís afectiu i normatiu dels funcionaris investigats.
Navarro Saldaña, Gracia ; Pérez Villalobos, Cristhian ; Padilla Pacheco, Araceli ; González Navarro, Verónica. Relació entre responsabilitat social universitària i compromís organitzacional de funcionaris xilens. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2013-2014, Vol. 15, no. 2: 99-116