Antecedents: s’analitzen els antecedents del concepte de Responsabilitat Social Universitària (RSU), les arrels de la qual es troben en l’evolució del concepte de Responsabilitat Social Empresarial (RSE), en què es destaca la idea central que l’empresa del segle xxi ha d’aportar a la societat alguna cosa més que la producció de béns, serveis i guanys financers, per la qual cosa es bolca l’interès cap a la creació de valors socials, sobre la base d’actuacions i procediments ètics globals. Mètode: es fa una recerca documental de tres conceptes clau, RSU, Educació per al Desenvolupament Sostenible (EDS) i acreditació universitària per a l’enfortiment d’ambdós conceptes.Resultats: es proposa un grup d’indicadors d’rsu, considerant els parts interessades següents: estudiants; personal; dirigents que prenen decisions –govern– i patrons, accionistes o propietaris; agents socials; proveïdors; i entorn natural. Per a cadascun d’aquests grups s’especifiquen indicadors concrets i mesurables. Conclusions: la recerca documental aporta elements teòrics que sostenen que l’RSU i l’EDS són dos aspectes fonamentals que permeten l’equilibri de les funcions de docència, recerca, extensió i gestió universitària, per generar models d’avaluació i acreditació amb un alt sentit de pertinència social.
Torres Pernalete, Mariela del R. ; Trápaga Ortega, Miriam. Educació per al desenvolupament sostenible: una via per a l’enfortiment de la responsabilitat social universitària. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2018, Vol. 19, no. 2: 31-53