Quaderns de ciències socials. 2011. No. 18

Absències i ubicacions heterogènies en l'estudiantat universitari : una recerca en la Universitat de València
    (2011) Villar Aguilés, Alícia
    L'estudiantat universitari està canviant respecte a èpoques anteriors en un moment de transformació accelerada en les universitat, emergint elements transformadors que influeixen en la configuració de noves maneres de relacionar-se en i amb la institució universitària. L'actual context de globalització afavoreix l'existència de realitats duals i, inclús, es poden advertir efectes paradoxals amb conseqüencies notables en l'educació universitària. En l'actualitat s'està desenvolupant una reforma universitària d'abast europei, amb un estudiantat emergent heterogeni que incorpora nous elements i noves maneres d'ubicar-se en la universitat, la qual cosa planteja un repte a la institució universitària perquè haurà d'afinar el seu coneixement sobre ella mateixa i el seu estudiantat emergent i, així, ajustar millor les programacions i polítiques educatives davant d'un moment de transformacions.