|
Con el título Formas de enseñar y aprender en Educación Superior, estas páginas reúnen veinticinco textos distribuidos en dos partes diferentes. En la primera de ellas – Educación Superior, contextos educativos y perspectivas pedagógicas– se presentan once capítulos dedicados a cuestiones teóricas, a investigaciones desarrolladas, a experiencias pedagógicas y a reflexiones educativas de orden moral y normativo de un
10
enorme interés desde un punto de vista interdisciplinar. La segunda parte –titulada Sentidos pedagógicos y prácticas educativas– ordena el resto de los catorce capítulos, dedicados a presentar casos concretos referidos a prácticas (maneras de hacer) pedagógicas muy diversas y a innovaciones relevantes que, sin duda, suponen avances significativos en términos de enseñanza y aprendizaje en el ámbito de la educación superior. |
|
The pages of the book entitled Ways of Teaching and Learning in Higher Education, bring together twenty-five texts distributed in two different parts. The first part - Higher Education, Educational Contexts and Pedagogical Perspectives - presents eleven chapters devoted to theoretical issues, research, pedagogical experiences and educational reflections of a moral and normative nature in the field of higher education
of great interest from an interdisciplinary point of view. The second part - entitled Pedagogical meanings and educational practices- arranges the rest of the fourteen chapters, dedicated to presenting specific cases referring to very diverse pedagogical practices (ways of doing) and to relevant innovations which, without doubt, represent significant advances in terms of teaching and learning in the field of higher education.
|