dc.contributor.author |
Sánchez-Biosca, Vicente |
|
dc.date.accessioned |
2021-11-22T11:10:51Z |
|
dc.date.available |
2021-11-22T11:10:51Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10550/80779 |
|
dc.description.abstract |
En la convergència entre les noves tendències del documental cinematogràfic i l'atenció que els estudis sobre genocidi i violències de massa han conferit a la figura de l'autor en els últims anys, sorgeix amb força un conjunt de fenòmens que, com ara el reenactment, el trauma i la memòria corporal, s'havien estudiat en relació amb les víctimes i s'apliquen recentment a les confessions dels victimaris. L'objectiu d'aquest article és abordar les formes d'aquesta mutació del documental, així com la necessitat d'una anàlisi crítica de les fonts, posada a prova en la recerca sobre testimonis audiovisuals de víctimes. El text pren com a eix de reflexió alguns exemples referits al genocidi perpetrat pels khmers rojos a Cambodja: en particular, els films Enemies of the People (Thet Sambath i Rob Lemkin, 2009) i Duch, le maître des forges de l'enfer (Rithy Panh, 2011). |
|
dc.language.iso |
cat |
|
dc.relation.ispartof |
Temps i espais de memòria, 2021, vol. 6, num. 6, p. 27-34 |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.source |
Sánchez-Biosca, Vicente 2021 La insuportable sinceritat del botxí: del relat confessional al reenactment Temps i espais de memòria 6 6 27 34 |
|
dc.subject |
Cinema documental |
|
dc.title |
La insuportable sinceritat del botxí: del relat confessional al reenactment |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
|
dc.date.updated |
2021-11-22T11:10:51Z |
|
dc.identifier.idgrec |
149094 |
|