Educar mestres en temps de guerra (L’ Escola Normal de València 1936-1937)
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Educar mestres en temps de guerra (L’ Escola Normal de València 1936-1937)

DSpace Repository

Educar mestres en temps de guerra (L’ Escola Normal de València 1936-1937)

Show simple item record

dc.contributor.author Agulló Díaz, María del Carmen
dc.contributor.author Juan Agulló, Blanca
dc.date.accessioned 2021-05-17T11:34:39Z
dc.date.available 2021-05-18T04:45:05Z
dc.date.issued 2018 es_ES
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/79352
dc.description.abstract L'inici de la guerra civil va suposar, a València, un canvi important en la formació del Magisteri. Mentre en la republica en pau s'havia fomentat i privilegiat la formació de bons mestres, ara les consignes polítiques el deixaven en un segon plànol, que es va traduir en la manca d'un edifici-espai adequat, la supresió de classes, la depuració d'alumnat i professorat i la reducció del pla professional a cursos reduits. Tot plegat, l'Escola de Magisteri de València va continuar impartint docència amb un claustre reforçat per normalistes procedents d'altres zones de l'Estat, així com per la incorporació de les Normals de Madrid. es_ES
dc.language.iso ca es_ES
dc.source Agulló Díaz, Maria Del Carmen & Juan Agulló, Blanca. (2018). Educar Mestres En Temps De Guerra (L’Escola Normal de València 1936-1937). Universitat de València. es_ES
dc.subject historia de la educación es_ES
dc.subject segunda república y guerra civil española es_ES
dc.subject història del país valencià es_ES
dc.subject escuelas normales es_ES
dc.subject historia de la universitat de valència es_ES
dc.title Educar mestres en temps de guerra (L’ Escola Normal de València 1936-1937) es_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/conferenceObject es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es_ES
dc.description.abstractenglish The beginning of the civil war meant, in Valencia, an important change in the formation of the Magisterium. While in the peaceful republic the training of good teachers had been encouraged and privileged, now the political slogans left it in the background, which resulted in the lack of a proper building-space, the suppression of classes, the purification of students and teachers and the reduction of the professional plan to reduced courses. All in all, the School of Teaching of Valencia continued to teach with a faculty reinforced by normalists from other areas of the State, as well as by the incorporation of the Normals of Madrid. 082372 es_ES
dc.accrualMethod - es_ES
dc.embargo.terms 0 days es_ES

View       (403.7Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics