Situación de la enseñanza de las ciencias por indagación en los planes de estudio de Grado de Maestro de Educación Primaria en España
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Situación de la enseñanza de las ciencias por indagación en los planes de estudio de Grado de Maestro de Educación Primaria en España

DSpace Repository

Situación de la enseñanza de las ciencias por indagación en los planes de estudio de Grado de Maestro de Educación Primaria en España

Show full item record

View       (572.9Kb)

Exportar a Refworks
    
Tierno, Sandra Pilar; Tuzón, Paula; Solbes, Jordi; Gavidia Catalán, Valentín Perfil
This document is a artículo publicadoDate2020
The present study analyses 84 teaching guides of subjects about experimental sciences and/or their teaching of the Degree in Primary School Education from Spanish universities. This analysis addresses the science education proposed in the teaching guides of these subjects for pre-service Primary School teachers and the presence of inquiry-based science education in their curricula. The results show little science training for pre-service teachers and a low presence of inquiry-based science education in their curricula.

    Tierno, Sandra Pilar ; Tuzón, Paula ; Solbes, Jordi ; Gavidia Catalán, Valentín. Situación de la enseñanza de las ciencias por indagación en los planes de estudio de Grado de Maestro de Educación Primaria en España. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 39 2020: 99-116

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics