Aprendre anglès per a parlar amb el món : reflexions al voltant de l?ensenyament de l?anglès com a llengua franca global
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Aprendre anglès per a parlar amb el món : reflexions al voltant de l?ensenyament de l?anglès com a llengua franca global

DSpace Repository

Aprendre anglès per a parlar amb el món : reflexions al voltant de l?ensenyament de l?anglès com a llengua franca global

Show simple item record

dc.contributor.author Llurda, Enric es
dc.date.accessioned 2021-01-20T15:45:15Z
dc.date.available 2021-01-20T15:45:15Z
dc.date.issued 2020 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/77369
dc.description.abstract This paper explores the implications of the global dimension of English as a world lingua franca in teaching the language in our educational environment. It is argued that there is a need to transcend paradigm that looks at the native speaker as the learning and teaching model in order to move towards a model based on the competent language user. The paper also deals with the figure of the ideal teacher from this perspective, as well as the challenges in assessing language competence and in introducing intercultural competence in language teaching. es
dc.source Llurda, Enric. Aprendre anglès per a parlar amb el món : reflexions al voltant de l?ensenyament de l?anglès com a llengua franca global. En: Caplletra: revista internacional de filología, 68 2020: 199-217 es
dc.title Aprendre anglès per a parlar amb el món : reflexions al voltant de l?ensenyament de l?anglès com a llengua franca global es
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es
dc.identifier.doi 10.7203/caplletra.68.16477 es

View       (146.7Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics