La influencia del género en el aprendizaje matemático en España. Evidencias desde PISA
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La influencia del género en el aprendizaje matemático en España. Evidencias desde PISA

DSpace Repository

La influencia del género en el aprendizaje matemático en España. Evidencias desde PISA

Show full item record

View       (358.4Kb)

Exportar a Refworks
    
Fuentes de Frutos, Silvia; Renobell Santarén, Víctor
This document is a artículo publicadoDate2020
Different studies show that sex is a variable that affects mathematical performance (Rodríguez, Delgado and Bakieva, 2011; Rodríguez-Mantilla, Fernández-Diaz y Jover, 2018). This paper investigates the existence and evolution of a gender gap in mathematics achievement in Spain on the basis of the results of PISA (Programme for International Student Assessment) evaluation in all its editions. Mathematical competence of Spanish students is also analyzed without sex difference. A bibliographic review of the last 30 years and a multisectoral analysis of data based on PISA reports have been carried out. Results indicate better mathematical competence in boys. On the other hand, the most current results indicate a marked improvement in mathematical performance by Spanish students, in this case, without sex distinction.

    Fuentes de Frutos, Silvia ; Renobell Santarén, Víctor. La influencia del género en el aprendizaje matemático en España. Evidencias desde PISA. En: Revista de Sociología de la Educación-RASE, 13 1 2020: 63-80

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics