Studying the Importance of Female Teachers in Paraguay from Art Education
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Studying the Importance of Female Teachers in Paraguay from Art Education

DSpace Repository

Studying the Importance of Female Teachers in Paraguay from Art Education

Show simple item record

dc.contributor.author Huerta, Ricard
dc.date.accessioned 2020-12-09T11:36:11Z
dc.date.available 2020-12-09T11:36:11Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/76588
dc.description.abstract Women Teacher Project is a tribute to teachers. It is an educational and artistic research that aims to approach the identity of women who are dedicated to teaching. A plural methodology combines case studies, personal narratives and artography. This work is qualitative and artistic. The project seeks to unite interests between the university, educational centers and museums. In Women Teacher of Paraguay the differences experienced by teachers in public and private schools are highlighted, although the art results of the proposal have generated intersections between these realities. Particularities such as the use of Guarani, a job well done or the attraction to nature are related to these teachers with the artisans of the country. As part of the results, a selection of art pieces of the project and stories of the teachers is presented. El proyecto Mujeres Maestras es un homenaje a las docentes. Es una investigación educativa y artística que tiene como objetivo abordar la identidad de las mujeres que se dedican a la enseñanza. Utilizamos una metodología plural que combina estudios de caso, narraciones personales y artography. Se trata de un trabajo cualitativo y artístico. El proyecto busca unir intereses entre la universidad, los centros educativos y los museos. En Mujeres Maestras del Paraguay se destacan las diferencias experimentadas por las docentes en las escuelas públicas y privadas, aunque los resultados artísticos de la propuesta han generado intersecciones entre ambas realidades. Particularidades como el uso del guaraní, el interés por el trabajo bien hecho, o la atracción por la naturaleza, están relacionadas íntimamente con estas maestras y con la tradición de las artesanas del país. Como parte de los resultados, se presenta una selección de piezas de arte que se realizaron con motivo del proyecto y que se unen a las narrativas de las propias historias de las maestras.
dc.language.iso eng
dc.relation.ispartof Revista Iberoamericana para la Investigación y el Desarrollo Educativo, 2020, vol. 11, num. 21, p. e128
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source Huerta, Ricard 2020 Studying the Importance of Female Teachers in Paraguay from Art Education Revista Iberoamericana para la Investigación y el Desarrollo Educativo 11 21 e128
dc.subject Educació
dc.subject Art
dc.subject Professors Formació
dc.subject Disseny
dc.title Studying the Importance of Female Teachers in Paraguay from Art Education
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.date.updated 2020-12-09T11:36:11Z
dc.identifier.doi https://doi.org/10.23913/ride.v11i21.742
dc.identifier.idgrec 141782

View       (889.4Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics