Propuesta de aplicación de la Teoría de la Inteligencia Múltiple al estudio de la Literatura Latina
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Propuesta de aplicación de la Teoría de la Inteligencia Múltiple al estudio de la Literatura Latina

DSpace Repository

Propuesta de aplicación de la Teoría de la Inteligencia Múltiple al estudio de la Literatura Latina

Show simple item record

dc.contributor.author Coronel Ramos, Marco Antonio
dc.date.accessioned 2020-11-27T08:01:17Z
dc.date.available 2020-11-27T08:01:17Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/76499
dc.description.abstract The so-called third-generation university has conceptualized knowledge in its institutions as "international know-how hubs". This fact has determined that the objectives of university education not only involve the transmission of knowledge but also lead to an integrated system in which content is combined with competencies and values. Starting from this initial description, the author of this article considers that Howard Gardner's theory of multiple intelligences offers a great variety of possibilities to meet the objectives of university education. This article specifically applies a methodology based upon the theory of Gardner to the teaching of Latin Literature.
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Classica (Lisboa), 2019, num. 5, p. 1-15
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source Coronel Ramos, Marco Antonio 2019 Propuesta de aplicación de la Teoría de la Inteligencia Múltiple al estudio de la Literatura Latina Classica (Lisboa) 5 1 15
dc.subject Llatí
dc.title Propuesta de aplicación de la Teoría de la Inteligencia Múltiple al estudio de la Literatura Latina
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.date.updated 2020-11-27T08:01:17Z
dc.identifier.idgrec 141531

View       (703.8Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics