Com ensenyar a escriure a partir d'un gènere textual? Elaboració d'una seqüència didàctica d'escriptura a l'aula de transició a la vida adulta (TVA). Estudi de casos
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Com ensenyar a escriure a partir d'un gènere textual? Elaboració d'una seqüència didàctica d'escriptura a l'aula de transició a la vida adulta (TVA). Estudi de casos

DSpace Repository

Com ensenyar a escriure a partir d'un gènere textual? Elaboració d'una seqüència didàctica d'escriptura a l'aula de transició a la vida adulta (TVA). Estudi de casos

Show simple item record

dc.contributor.advisor Oltra Albiach, Miquel A.
dc.contributor.advisor Santolària Òrrios, Alícia
dc.contributor.author Alandete Miñano, Andrea
dc.contributor.other Facultat de Magisteri es_ES
dc.date.accessioned 2020-11-07T08:54:20Z
dc.date.available 2020-11-08T05:45:07Z
dc.date.issued 2020 es_ES
dc.date.submitted 20-07-2020 es_ES
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/76277
dc.description.abstract El present treball pretén descriure i analitzar el procés d'ensenyamentaprenentatge en la construcció d'una carta de presentació amb 4 alumnes de l'etapa de TVA (Transició a la Vida Adulta) d'un Col·legi d'Educació Especial (CEE). Malgrat que s'elaboren moltes activitats en els centres ordinaris que ajuden a millorar la comunicació escrita de l'alumnat, en poques ocasions s'aborden en persones amb diversitat funcional. Així mateix, es vol verificar la importància d’escriure textos amb sentit i utilitat per així mostrar de quina manera els alumnes amb diversitat funcional accedeixen al món de l’escriptura amb determinades mediacions específiques com la seqüència didàctica. Per això, s’ha dut a terme una intervenció a l’aula en què els alumnes escriviren una carta de presentació com a producte final, amb l'objectiu de saber presentar-se a una oferta de treball. Gràcies a aquesta intervenció, aquests han millorat les seues habilitats comunicatives i s’ha demostrat que les seqüències didàctiques d’escriptura són també un bon instrument en aquest tipus d’aules per promoure l’escriptura de textos. es_ES
dc.format.extent 103 p. es_ES
dc.language.iso ca es_ES
dc.subject seqüència didàctica es_ES
dc.subject diversitat funcional es_ES
dc.subject discapacitat intel·lectual es_ES
dc.subject escriptura es_ES
dc.subject carta de presentació es_ES
dc.title Com ensenyar a escriure a partir d'un gènere textual? Elaboració d'una seqüència didàctica d'escriptura a l'aula de transició a la vida adulta (TVA). Estudi de casos es_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es_ES
dc.description.abstractenglish This work tries to describe and analyze the teaching-learning process in the construction of a letter of introduction with 4 students of the stage of “Transition in Adult Life” of a School of Special Education. Despite the fact that many activities are carried out in ordinary schools that help improve the written communication of students, they are rarely addressed in people with functional diversity. Likewise, we want to verify the importance of writing texts with meaning and utility to show how students with functional diversity access the world of writing with certain specific mediations such as the didactic sequence. For this reason, an intervention has been carried out in the classroom in which the students wrote a presentation letter as a final product, with the aim of knowing how to present themselves to a job offer. Thanks to this intervention, they have improved their communication skills and it has been shown that the didactic writing sequences are also a good instrument to promote the writing of texts to this type of classroom. es_ES
dc.embargo.terms 0 days es_ES

View       (2.636Mb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics