¿Qué aprenden unos estudiantes en una experiencia formativa de Didáctica de las Ciencias Experimentales en el Grado de Educación Infantil?
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

¿Qué aprenden unos estudiantes en una experiencia formativa de Didáctica de las Ciencias Experimentales en el Grado de Educación Infantil?

DSpace Repository

¿Qué aprenden unos estudiantes en una experiencia formativa de Didáctica de las Ciencias Experimentales en el Grado de Educación Infantil?

Show full item record

View       (611.0Kb)

Exportar a Refworks
    
Pro Chereguini, Carlos de; Inglés Carrillo, Carmen; Gómez Mármol, Alberto
This document is a artículo publicadoDate2020
This research aims to find out if the initial knowledge of Early Childhood Education teachers in their initial training in science teaching evolves. The experience was carried out with students in the 3rd year of the Degree in Early Childhood Education, after working on the proposal ?How to teach the human body and healthy habits in Early Childhood Education. We have used a non-experimental quantitative design with pretest and posttest. The results show the achievements, but also reveal, worryingly, the shortcomings with which teachers present and the insufficient evolution after this first intervention. This is a wake-up call to ask what we can do to improve their initial training.

    Pro Chereguini, Carlos de ; Inglés Carrillo, Carmen ; Gómez Mármol, Alberto. ¿Qué aprenden unos estudiantes en una experiencia formativa de Didáctica de las Ciencias Experimentales en el Grado de Educación Infantil?. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 38 2020: 97-114

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics