'Macario', un hito en la representación de Día de muertos en la industria cinematográfica mexicana (1930-1960)
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

'Macario', un hito en la representación de Día de muertos en la industria cinematográfica mexicana (1930-1960)

DSpace Repository

'Macario', un hito en la representación de Día de muertos en la industria cinematográfica mexicana (1930-1960)

Show simple item record

dc.contributor.author Mora Aymerich, Flora es
dc.date.accessioned 2020-10-19T10:09:44Z
dc.date.available 2020-10-19T10:09:44Z
dc.date.issued 2020 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/75911
dc.description.abstract Macario, a feature film directed by Roberto Gavaldón in 1959, is a landmark in the representation of the Day of the Death in Mexican cinematography (1930-1960). This paper analyses the film from the new perspective of constructing national identity through the festival?s introspection, social context, iconography and lastly its impact. The analysis of the film delves into how the film industry turned the Day of the Dead into a national icon of Mexican identity. es
dc.source Mora Aymerich, Flora. 'Macario', un hito en la representación de Día de muertos en la industria cinematográfica mexicana (1930-1960). En: Kamchatka: revista de análisis cultural, 15 2020: 519-535 es
dc.title 'Macario', un hito en la representación de Día de muertos en la industria cinematográfica mexicana (1930-1960) es
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es
dc.identifier.doi 10.7203/KAM.15.15986 es

View       (1.236Mb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics