'Macario', un hito en la representación de Día de muertos en la industria cinematográfica mexicana (1930-1960)
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

'Macario', un hito en la representación de Día de muertos en la industria cinematográfica mexicana (1930-1960)

DSpace Repository

'Macario', un hito en la representación de Día de muertos en la industria cinematográfica mexicana (1930-1960)

Show full item record

View       (1.236Mb)

Exportar a Refworks
    
Mora Aymerich, Flora
This document is a artículo publicadoDate2020
Macario, a feature film directed by Roberto Gavaldón in 1959, is a landmark in the representation of the Day of the Death in Mexican cinematography (1930-1960). This paper analyses the film from the new perspective of constructing national identity through the festival?s introspection, social context, iconography and lastly its impact. The analysis of the film delves into how the film industry turned the Day of the Dead into a national icon of Mexican identity.

    Mora Aymerich, Flora. 'Macario', un hito en la representación de Día de muertos en la industria cinematográfica mexicana (1930-1960). En: Kamchatka: revista de análisis cultural, 15 2020: 519-535

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics