La construcción de las identidades racializadas en el cine musical hollywoodense
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La construcción de las identidades racializadas en el cine musical hollywoodense

DSpace Repository

La construcción de las identidades racializadas en el cine musical hollywoodense

Show simple item record

dc.contributor.author Aparisi Galán, María es
dc.date.accessioned 2020-09-24T07:24:49Z
dc.date.available 2020-09-24T07:24:49Z
dc.date.issued 2019 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/75610
dc.description.abstract This paper aims to critically approach the cinematographic representation of famed jazz singer Billie Holiday in the short film Symphony in Black (Fred Waller, 1935) and in the film New Orleans (Arthur Lubin, 1947). Specifically, we will focus on the analysis of the racial and gender stereotypes assigned to the filmic image and musical interpretations of the artist, which will provide the keys to undertstanding the dynamics of rejection and desire that exist behind the construction of ?blackness? developed by the Hollywood musical cinema of the 1930s and 1940s. es
dc.source Aparisi Galán, María. La construcción de las identidades racializadas en el cine musical hollywoodense. En: Eu-topías: revista de interculturalidad, comunicación y estudios europeos, 18 2019: 103-120 es
dc.title La construcción de las identidades racializadas en el cine musical hollywoodense es
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es
dc.identifier.doi 10.7203/eutopias.18.16846 es

View       (4.809Mb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics