A comparative study between two audience response tools in university classrooms/Un estudio comparativo entre dos herramientas de respuesta de audiencia en las aulas universitarias/Um estudo comparativo entre duas ferramentas de resposta de audiencia nas aulas universitarias
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

A comparative study between two audience response tools in university classrooms/Un estudio comparativo entre dos herramientas de respuesta de audiencia en las aulas universitarias/Um estudo comparativo entre duas ferramentas de resposta de audiencia nas aulas universitarias

DSpace Repository

A comparative study between two audience response tools in university classrooms/Un estudio comparativo entre dos herramientas de respuesta de audiencia en las aulas universitarias/Um estudo comparativo entre duas ferramentas de resposta de audiencia nas aulas universitarias

Show simple item record

dc.contributor.author Vallet Bellmunt, Ilu
dc.contributor.author Vallet Bellmunt, Teresa
dc.contributor.author Zubiria Ferriols, Edurne
dc.contributor.author Martinez Fernandez, Teresa
dc.contributor.author Bel Oms, Inmaculada
dc.date.accessioned 2020-04-23T10:38:22Z
dc.date.available 2020-04-23T10:38:22Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/74010
dc.description.abstract Abstract : The aim of this paper is to investigate the influence of the use of technological tools in university classrooms. In particular, we analyze and evaluate the application of two free audience-response tools (specifically, Socrative and Kahoot!) as tools that foster students' participation in and attendance to the theoretical sessions and facilitate the teaching-learning process. It is analyzed whether these tools can be used to motivate and foster participation and to facilitate learning. Furthermore, students' opinion on the usefulness of these tools in the classroom and as teaching-learning methods is also analyzed. The study sample is made up of 60 students at a Spanish public university in the Publicity and Public Relations and Audiovisual Communication programs. This research is innovative in the area of ICT and has implication for university teachers due to the relevance of the use of new technologies in the classroom with the aim of attracting students' participation and attendance while at the same time motivating them to study and learn. KEY WORDS Mobile learning, innovation, Kahoot!, Socrative, academic improvement, academic performance, student participation. El objetivo de este texto es investigar la influencia del uso de herramientas tecnologicas en las aulas universitarias. En concreto, analizamos y evaluamos la aplicacion de dos herramientas de respuesta de audiencia libres (especificamente Socrative y Kahoot!) como herramientas que fomentan la participacion y asistencia de los alumnos a las sesiones teoricas y facilitan el proceso de ensenanza-aprendizaje. Se analiza si estas herramientas pueden ser utilizadas como motivadoras, fomentadoras de la participacion del alumnado y facilitadoras del aprendizaje. Ademas, la opinion de los estudiantes sobre la utilidad de estas herramientas en el aula y como metodos de ensenanza-aprendizaje. La muestra de este estudio esta compuesta por 60 estudiantes de una universidad publica espanola en el Grado en Publicidad y Relaciones Publicas y Grado en Comunicacion Audiovisual. Esta investigacion es innovadora en el area de las TIC y tiene implicaciones para los profesores universitarios debido a la relevancia de la utilizacion de las nuevas tecnologias en las aulas con la finalidad de atraer la participacion y asistencia de los alumnos y al mismo tiempo motivarlos a estudiar y a aprender. PALABRAS CLAVE mobile learning, innovacion, Kahoot!, Socrative, mejora academica, rendimiento academico, participacion estudiantil. O objetivo deste texto e investigar a influencia do uso de ferramentas tecnologicas nas salas universitarias. Em concreto, analisamos e avaliamos a aplicacao de duas ferramentas de resposta de audiencia livres (especificamente Socrative e Kahoot!) como ferramentas que fomentam a participacao e assistencia dos alunos as sessoes teoricas e facilitam o processo de ensino-aprendizagem. Se analisa se estas ferramentas podem ser utilizadas como motivadoras, fomentadoras da participacao dos alunos e facilitadoras da aprendizagem. Ademais, a opiniao dos estudantes sobre a utilidade destas ferramentas na sala e como metodos de ensino-aprendizagem. A amostra deste estudo esta composta por 6 estudantes de uma universidade publica espanhola na Graduacao em Publicidade e Relacoes Publicas e Graduacao em Comunicacao Audiovisual. Esta investigacao e inovadora na area das TIC e tem implicacoes para os professores universitarios devido a relevancia da utilizacao das novas tecnologias nas salas de aula com a finalidade de atrair a participacao e assistencia dos alunos e ao mesmo tempo motiva-los a estudar e a aprender. PALAVRAS-CHAVE mobile learning, inovacao, Kahoot!, Socrative, melhora academica, rendimento academico, participacao estudantil.
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Revista perspectiva empresarial (Sabaneta), 2019, vol. 6, num. 1, p. 61-74
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source Vallet Bellmunt, Ilu Vallet Bellmunt, Teresa Zubiria Ferriols, Edurne Martinez Fernandez, Teresa Bel Oms, Inmaculada 2019 A comparative study between two audience response tools in university classrooms/Un estudio comparativo entre dos herramientas de respuesta de audiencia en las aulas universitarias/Um estudo comparativo entre duas ferramentas de resposta de audiencia nas aulas universitarias Revista perspectiva empresarial (Sabaneta) 6 1 61 74
dc.subject Educació Experiències
dc.subject Universitats
dc.title A comparative study between two audience response tools in university classrooms/Un estudio comparativo entre dos herramientas de respuesta de audiencia en las aulas universitarias/Um estudo comparativo entre duas ferramentas de resposta de audiencia nas aulas universitarias
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.date.updated 2020-04-23T10:38:23Z
dc.identifier.doi https://doi.org/10.16967/23898186.223
dc.identifier.idgrec 137764

View       (253.7Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics