Repressió de Normalistes i renovació / involució pedagògica
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Repressió de Normalistes i renovació / involució pedagògica

DSpace Repository

Repressió de Normalistes i renovació / involució pedagògica

Show simple item record

dc.contributor.author Agulló Díaz, María del Carmen
dc.contributor.author Fernández Soria, Juan Manuel
dc.date.accessioned 2020-04-02T08:04:01Z
dc.date.available 2020-04-02T08:04:01Z
dc.date.issued 2014 es_ES
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/73752
dc.description.abstract La majoria dels estudis que, fins ara, s’han publicat al voltant de la depuració franquista del cossos docents han aduït com causa de sanció la seva participació en una pedagogia progressista. Però la investigació que estem duent a terme sobre el professorat de les Normals del País Valencià, ens duu a interrogar-nos sobre si la renovació pedagògica ha estat un càrrec decisori a l’hora d’imposar les sancions, perquè de l’anàlisi de les seues pràctiques escolars, de les seues publicacions i del seu procés depurador, hem arribat a la conclusió que la renovació pedagògica ha estat comuna a professors de signe ideològic contraposat i en cap cas es va aduïr com un sarg en contra. És la nostra intenció, per tant, posar en comú aquestes dades i encetar un debat que ens puga apropar a la seua realitat. es_ES
dc.language.iso ca es_ES
dc.source Agulló Díaz, Mª del Carmen; Juan Manuel Fernández Soria (2014)Repressió de Normalistes i renovació / involució pedagògica, Comas, González, Motilla i Sureda (ed) Imatges de l'escola, imatge de l'educació, Universitat de les Illes Balears, Palma. es_ES
dc.subject depuració es_ES
dc.subject Escola Normal es_ES
dc.subject renovació pedagògica es_ES
dc.subject franquisme es_ES
dc.subject professorat Normal es_ES
dc.title Repressió de Normalistes i renovació / involució pedagògica es_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/conferenceObject es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es_ES
dc.description.abstractenglish Most of the studies about the depuration of the professorate during the franquismo that have been published until now, pointed to their involvement in a progressive education as the cause of the sanctions. But the research that we are carrying out about the professors of Normal School in the Valencian Country makes us wonder if the progressive education has been a decision-making charge when it comes to impose the sanctions, because trough the analysis of their teaching practices, their works and their depuration process, we have come to the conclusion that the progressive education have been common to teachers from oposite ideologies and in any case was pointed as a charge against them. Therefore it is our intencion to share this data in order to start a discussion that allow us to approach their reality. es_ES

View       (13.24Mb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics