Diseño de un sistema de apoyo a la regulación social del aprendizaje en los xMOOC
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Diseño de un sistema de apoyo a la regulación social del aprendizaje en los xMOOC

DSpace Repository

Diseño de un sistema de apoyo a la regulación social del aprendizaje en los xMOOC

Show simple item record

dc.contributor.author Garcia, Iolanda es
dc.contributor.author Barberà Gregori, Elena es
dc.contributor.author Maina, Marcelo es
dc.date.accessioned 2020-03-03T12:48:55Z
dc.date.available 2020-03-03T12:48:55Z
dc.date.issued 2019 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/73398
dc.description.abstract Aquesta investigació té com a objectiu estudiar els processos de regulació de l'aprenentatge, atenent tant a la seva dimensió individual com social, en entorns de xMOOC. En concret, es proposa analitzar com els processos d'autoregulació, coregulació i regulació social compartida poden recolzar-se i promoure?s en aquest tipus de contextos oberts i massius per tal d?aconseguir un aprenentatge més profund. Per a això, s'aplica un model d?investigació basada en el disseny que permet intervenir directament en la pràctica pedagògica, a través d'un procés cíclic de quatre etapes: disseny, intervenció, avaluació i reflexió i redisseny d'un sistema de suport a la regulació de l'aprenentatge en un xMOOC. En aquest article es presenta la primera iteració de la investigació junt amb els resultats de les entrevistes semiestructurades amb alguns participants. En primer lloc, es realitza una revisió de literatura de la qual deriven els fonaments teòrics del disseny aplicats en el sistema de suport a la regulació plantejat. A continuació, es descriu amb detall el disseny i la implementació d'aquest sistema conformat per un conjunt d'avisos(prompts) introduïts de manera estratègica en un xMOOC sobre gamificació. Seguidament es discuteixen els resultats obtinguts, entre els quals destaquen el divers aprofitament dels diferents avisosper part dels participants i la dificultat d'activar indicadors d'orientació i reflexió de caràcter social, en un entorn d'aprenentatge de les característiques d'un xMOOC. Finalment s'extreuen algunes conclusions i recomanacions per al disseny de la regulació i la pràctica de l?aprenentatge en xMOOC es
dc.source Garcia, Iolanda ; Barberà Gregori, Elena ; Maina, Marcelo. Diseño de un sistema de apoyo a la regulación social del aprendizaje en los xMOOC. En: Research in Education and Learning Innovation Archives. REALIA, 23 2019: 43-61 es
dc.title Diseño de un sistema de apoyo a la regulación social del aprendizaje en los xMOOC es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS TECNOLÓGICAS es
dc.identifier.doi 10.7203/realia.23.15914 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

View       (274.9Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics