Originalidad, desarrollo y destrucción de la historiografía progresista en la educación primaria española (1931-1939)
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Originalidad, desarrollo y destrucción de la historiografía progresista en la educación primaria española (1931-1939)

DSpace Repository

Originalidad, desarrollo y destrucción de la historiografía progresista en la educación primaria española (1931-1939)

Show simple item record

dc.contributor.author Esteve Martí, Javier es
dc.date.accessioned 2019-07-22T12:08:09Z
dc.date.available 2019-07-22T12:08:09Z
dc.date.issued 2019 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/70932
dc.description.abstract The proclamation of the Second Republic implied important reforms in the field of education in Spain. But the briefness of the Republican experience prevented the complete overcoming of the traditional educational model. Certainly, there was an increase in the number of textbooks affiliated to progressive historiography, in a phenomenon violently blocked by war and dictatorship. In this article the progressive textbooks of Eladio García Martínez and Modesto Medina Bravo, and that of Daniel González Linacero, are analyzed with the aim of defining their relationship with previous works and intellectuals, pointing out the continuities and novelties embodied in their pages and giving prestige to the didactic and pedagogical work of its authors in front of the cultural setback that the Francoism brought about. es
dc.source Esteve Martí, Javier. Originalidad, desarrollo y destrucción de la historiografía progresista en la educación primaria española (1931-1939). En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 36 2019: 33-46 es
dc.title Originalidad, desarrollo y destrucción de la historiografía progresista en la educación primaria española (1931-1939) es
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.36.12922 es

View       (238.1Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics