Actitudes hacia la estadística en estudiantes de Ciencias de la Educación. Propiedades psicométicas de la versión española del Survey of Attitudes Toward Statistics (SATS-36)
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Actitudes hacia la estadística en estudiantes de Ciencias de la Educación. Propiedades psicométicas de la versión española del Survey of Attitudes Toward Statistics (SATS-36)

DSpace Repository

Actitudes hacia la estadística en estudiantes de Ciencias de la Educación. Propiedades psicométicas de la versión española del Survey of Attitudes Toward Statistics (SATS-36)

Show simple item record

dc.contributor.author Rodríguez-Santero, Javier es
dc.contributor.author Gil Flores, Javier es
dc.date.accessioned 2019-06-17T12:28:23Z
dc.date.available 2019-06-17T12:28:23Z
dc.date.issued 2019 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/70468
dc.description.abstract The study of attitudes towards statistics is a topic which has aroused the interest of researchers in different countries and at teaching levels. In this work we present an analysis of the psychometric properties, in terms of structural validity and internal consistency, of a Spanish version of the Survey of Attitudes Towards Statistics (SATS-36) administered to education students.  The results obtained from the 409 participants indicate a lack of fit for the six-factor model proposed by the authors of the SATS, especially compared with the five-factor model with corrected mistakes that the authors of this work propose. These results coincide with what has been defended by other investigations as to the reduction of the number of attitudinal components measured with the SATS es
dc.source Rodríguez-Santero, Javier ; Gil Flores, Javier. Actitudes hacia la estadística en estudiantes de Ciencias de la Educación. Propiedades psicométicas de la versión española del Survey of Attitudes Toward Statistics (SATS-36). En: Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, 25 1 2019: 6- es
dc.title Actitudes hacia la estadística en estudiantes de Ciencias de la Educación. Propiedades psicométicas de la versión española del Survey of Attitudes Toward Statistics (SATS-36) es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/relieve.25.1.12676 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

View       (533.7Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics