Del discurso tradicional al modelo innovador en enseñanza de las ciencias : obstáculos para el cambio
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Del discurso tradicional al modelo innovador en enseñanza de las ciencias : obstáculos para el cambio

DSpace Repository

Del discurso tradicional al modelo innovador en enseñanza de las ciencias : obstáculos para el cambio

Show simple item record

dc.contributor.author Delord, Gabriela Carolina Cattani es
dc.contributor.author Porlán Ariza, Rafael es
dc.date.accessioned 2019-02-11T12:38:09Z
dc.date.available 2019-02-11T12:38:09Z
dc.date.issued 2018 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/68935
dc.description.abstract In this paper, the traditional discourse in science classes is analyzed against the alternative discourse of the IRES Project (Research and Renewal of the School), through three teachers who develop a didactic unit of Sciences. The theoretical and methodological framework used is based on the Discourse Analysis. The study shows that, even in an innovative and well-founded practice, ideological obstacles appear that make difficult introducing changes. Three obstacles related to professional autonomy stand out: the dependence of the center's management, the conditioning on labor security and the limitation produced by the legislative framework, especially in the evaluation. This research points out the need to consider the underlying ideology in the school and its influence on innovative practices. es
dc.source Delord, Gabriela Carolina Cattani ; Porlán Ariza, Rafael. Del discurso tradicional al modelo innovador en enseñanza de las ciencias : obstáculos para el cambio. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 35 2018: 77-90 es
dc.title Del discurso tradicional al modelo innovador en enseñanza de las ciencias : obstáculos para el cambio es
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.35.12193 es

View       (924.8Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics