Educación para una ciudadanía comprometida en la enseñanza de las Ciencias Sociales : ¿Qué piensa el alumnado de un profesor innovador sobre su aprendizaje?
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Educación para una ciudadanía comprometida en la enseñanza de las Ciencias Sociales : ¿Qué piensa el alumnado de un profesor innovador sobre su aprendizaje?

DSpace Repository

Educación para una ciudadanía comprometida en la enseñanza de las Ciencias Sociales : ¿Qué piensa el alumnado de un profesor innovador sobre su aprendizaje?

Show simple item record

dc.contributor.author Lucas Palacios, Laura es
dc.contributor.author Delgado Algarra, Emilio José es
dc.date.accessioned 2019-02-11T12:38:09Z
dc.date.available 2019-02-11T12:38:09Z
dc.date.issued 2018 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/68934
dc.description.abstract This paper presents the results of a research that is part of the doctoral thesis "teaching education for citizenship from heritage education in social science classes: a case study"; focusing on the sections of the system of categories linked to "what is taught" about citizenship education in Social Sciences classes in the context of Secondary Education. For this, along with the support of the qualitative analysis program ATLAS.ti, a categorization of the transcribed information of the teacher's conception interview, of the audio record on the development of the classes, of the student?s discussion groups and of the final teacher reflection interview  is carried out. The case study shows a teacher committed to current social problems, which seeks that their students can develop a critical thinking that leads them to engage and participate in their reality.  es
dc.source Lucas Palacios, Laura ; Delgado Algarra, Emilio José. Educación para una ciudadanía comprometida en la enseñanza de las Ciencias Sociales : ¿Qué piensa el alumnado de un profesor innovador sobre su aprendizaje?. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 35 2018: 3-16 es
dc.title Educación para una ciudadanía comprometida en la enseñanza de las Ciencias Sociales : ¿Qué piensa el alumnado de un profesor innovador sobre su aprendizaje? es
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.35.12572 es

View       (844.5Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics