The Usage of twitter from the spanish media during the elections
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

The Usage of twitter from the spanish media during the elections

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The Usage of twitter from the spanish media during the elections

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dc.contributor.author Fenoll, Vicente
dc.contributor.author Cárcamo-Ulloa, Luis
dc.contributor.author Sáez-Trumper, Diego
dc.date.accessioned 2018-12-07T10:43:22Z
dc.date.available 2018-12-07T10:43:22Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/68221
dc.description.abstract Los medios de comunicación tradic ionales han adoptado Twitter c omo otro canal por el que difundir su información y llegar hasta las audiencias digit ales. Este estudio tiene como objetivo analizar las características de los tuits publicados por los me dios españoles durante doce meses en los que se producen dos procesos electorales, para comprobar las di ferencias en la utilización de esta plataforma según el contenido de la cobertura y la fase en que se publica. La investigación se fundamenta en una metodología cua ntitativa, en la que se implem enta un análisis de contenido computarizado de las publicacione s en Twitter que hacen los dis tintos tipos de medios entre 2015 y 2016. Los resultados revelan un us o promocional de herramientas como el hashtag o las menciones en los medios con menos seguidores. Asimismo, la información polít ica se caracteriza por contener un mayor número de menciones y declaraciones de candidatos, especi almente durante la campaña electoral, favoreciendo la aparición de cámaras de eco en la es fera política en Twitter. Traditional media sources have adopted Twitter as a canal to broadcast information across digital audiences. This study has the objective of analyzing the characteristics of the tweets published by Spanish media sources during the twelve months in which presidential electoral processes took place. This was done to test the differences in the use of this platform, according to the content of the coverage, and the phase in which it was published. Our research uses a quantitative methodology, where we used computerized content analysis for Twitter publications that different media made during 2015 and 2016. Our results revealed a promotional use of tools such as the hashtag, or mentions in media with less followers. At the same time, political information was characterized by containing a higher use of mentions and statements by the candidates, especially during the election campaigning, favoring the creation of echo chambers in the political Twittersphere.
dc.language.iso eng
dc.relation.ispartof Estudios Sobre el Mensaje Periodistico, 2018, vol. 24, num. 2, p. 1223-1238
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source Fenoll Tomé, Francisco Vicente Cárcamo-Ulloa, Luis Sáez-Trumper, Diego 2018 The Usage of twitter from the spanish media during the elections Estudios Sobre el Mensaje Periodistico 24 2 1223 1238
dc.subject Periodisme Aspectes polítics
dc.title The Usage of twitter from the spanish media during the elections
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.date.updated 2018-12-07T10:43:22Z
dc.identifier.doi https://doi.org/10.5209/ESMP.62211
dc.identifier.idgrec 128691

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