La lectura en valencià amb les TIC
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La lectura en valencià amb les TIC

DSpace Repository

La lectura en valencià amb les TIC

Show simple item record

dc.contributor.author Martí Climent, Alícia
dc.contributor.author Garcia Vidal, Pilar
dc.date.accessioned 2018-06-11T07:22:38Z
dc.date.available 2018-06-11T07:22:38Z
dc.date.issued 2017 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/66535
dc.description.abstract En aquest treball pretenem mostrar diferents dissenys d’activitats amb l’aplicació de tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per tal de promocionar la lectura en valencià en l’alumnat mitjançant diferents formats. A partir de projectes per treballar lectures amb l’ús de les TIC que fan els alumnes del Màster de professor/a de Secundària, destaquem diferents gèneres i eines TIC que s’hi han emprat per tal d’implicar l’alumnat de diferents cursos en tasques per treballar la comprensió lectora i la creació de textos multimèdia. A més, aquest treball permet desenvolupar competències bàsiques diverses i les TIC aporten uns avantatges que repercuteixen en l’aprenentatge lector de l’alumnat ja que suposen aprofundir en els autors i obres llegides mitjançant el treball col•laboratiu, la interacció i la reflexió. El fet de potenciar el treball en grup, l’intercanvi d’informació i la selecció d’allò més significatiu pel que fa a la interpretació de les obres per tal d’elaborar un producte final dóna sentit a l’aprenentatge literari. Del corpus de treballs realitzats destacarem aquells més creatius pel que fa a les eines TIC utilitzades en relació amb la proposta didàctica que inclouen, com ara la creació d’una entrada en la Viquipèdia d’una obra literària i d’una web del projecte després d’un treball de lectura i anàlisi del text; la programació d’una web amb una seqüència d’activitats per treballar la poesia de postguerra; l’elaboració d’una línia del temps digital sobre el període literari de la Renaixença; la preparació d’un itinerari en un mapa en línia per a realitzar una ruta literària, i la presentació d’una revista digital on els alumnes comparteixen els seus textos i els difonen en els xarxes socials. Els resultats indiquen que els projectes amb TIC i la seua aplicació didàctica entre l’alumnat per tal de potenciar la lectura permeten integrar el treball de diferents tipus de lectura, suposen utilitzar diferents habilitats lingüístiques i afavoreixen la comprensió quan hi ha una finalitat de la lectura. es_ES
dc.language.iso ca es_ES
dc.subject TIC es_ES
dc.subject lectura es_ES
dc.subject treball per projectes es_ES
dc.subject secundària es_ES
dc.title La lectura en valencià amb les TIC es_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/conferenceObject es_ES
dc.identifier.idgrec 150473 es_ES

View       (12.26Mb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics