dc.contributor.author |
Casas Deseuras, Mariona |
es |
dc.contributor.author |
Durán, Carmen |
es |
dc.contributor.author |
Fontich, Xavier |
es |
dc.date.accessioned |
2018-02-05T12:02:02Z |
|
dc.date.available |
2018-02-05T12:02:02Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
es |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10550/64570 |
|
dc.description.abstract |
El verb és una de les categories que una gramàtica escolar ha d?abordar necessàriament, tant pel que fa al coneixement de la noció i de la seva relació amb altres categories, com per la funció fonamental que pren en l?escriptura. En aquest article presentem tres recerques que descriuen el procés d?aprenentatge que els alumnes de primària i de secundària segueixen a l?hora d?aprendre continguts vinculats amb el verb: el temps del present, el mode verbal i la complementació verbal. Aquests treballs mostren quines estratègies desenvolupen els aprenents i quins obstacles han d?afrontar per desenvolupar un raonament gramatical. Dels estudis es desprèn que determinades intervencions didàctiques (basades en la interacció, entre iguals i amb el suport del docent i l?escriptura) afavoreixen el desenvolupament d?activitat metalingüística i que aquesta activitat pot ajudar a connectar el saber gramatical amb els usos lingüístics. |
es |
dc.source |
Casas Deseuras, Mariona ; Durán, Carmen ; Fontich, Xavier. La construcció del coneixement gramatical en aprenents d?educació primària i secundària : algunes aproximacions a l?aprenentatge del verb. En: Caplletra: revista internacional de filología, 63 2017: 111-138 |
es |
dc.title |
La construcció del coneixement gramatical en aprenents d?educació primària i secundària : algunes aproximacions a l?aprenentatge del verb |
es |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
en |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
en |
dc.subject.unesco |
UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS |
es |
dc.identifier.doi |
10.7203/caplletra.63.10396 |
es |