Las representaciones sociales del alumnado sobre la crisis. ¿Qué soluciones ofrece el alumnado ante los problemas económicos?
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Las representaciones sociales del alumnado sobre la crisis. ¿Qué soluciones ofrece el alumnado ante los problemas económicos?

DSpace Repository

Las representaciones sociales del alumnado sobre la crisis. ¿Qué soluciones ofrece el alumnado ante los problemas económicos?

Show simple item record

dc.contributor.author Olmos Vila, Rafael es
dc.contributor.author González Monfort, Neus es
dc.contributor.author Pagès Blanch, Joan es
dc.date.accessioned 2017-11-17T12:53:50Z
dc.date.available 2017-11-17T12:53:50Z
dc.date.issued 2017 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/63123
dc.description.abstract In the following article are reported the results of a research on social representations about the economic crisis of adolescents in between 16-18 years old. The two studied groups attend the same school and come from similar socioeconomic contexts; however one of the two groups courses the subjects of Contemporary History and Economics (Group A), and the other group doesn?t (Group B). The information is collected through a written questionnaire about current news and a discussion group that deals with the subject. The results show the influence of the media on the responses of both groups and a greater feasibility of the solutions proposed by the students of Economics and History es
dc.source Olmos Vila, Rafael ; González Monfort, Neus ; Pagès Blanch, Joan. Las representaciones sociales del alumnado sobre la crisis. ¿Qué soluciones ofrece el alumnado ante los problemas económicos?. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 32 2017: 51-70 es
dc.title Las representaciones sociales del alumnado sobre la crisis. ¿Qué soluciones ofrece el alumnado ante los problemas económicos? es
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.32.9394 es

View       (780.9Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics