Engagement of readers/customers in the discourse of e-tourism promotional genres
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Engagement of readers/customers in the discourse of e-tourism promotional genres

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dc.contributor.author Suau Jiménez, Francisca
dc.date.accessioned 2017-04-25T09:20:55Z
dc.date.available 2017-04-25T09:20:55Z
dc.date.issued 2017 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/58291
dc.description.abstract El turismo 2.0 afecta la comunicación entre viajeros y el sector turístico, y necesita de páginas web que atraigan a los clientes potenciales. La investigación reciente en este campo (Austin 2009; Brodie, Hollebeek et al. 2011) sugiere que también han de incluir la co-creación de valores que se alineen con el cliente de alguna manera. Su diseño ha de ser persuasivo y veraz. Esto se alcanza en parte a través de estrategias discursivas que reflejen la voz de la institución o empresa (el autor), y otras que impliquen al cliente (el lector). Este estudio argumenta sobre la implicación como elemento clave en las webs promocionales (hoteles, guías turísticas, etc.) desde la interpersonalidad, basado en el corpus COMETVAL. Las conclusiones sugieren diferencias significativas y a la vez controvertidas sobre cómo se construyen estos géneros digitales en inglés y español, con implicaciones que apuntan a la sociedad misma. es_ES
dc.language.iso en es_ES
dc.source Engagement in Professional Genres: Deference and Disclosure (Carmen Sancho Guinda, ed.). Pragmatics and Beyond New Series. Amsterdam: John Benjamins. es_ES
dc.subject engagement es_ES
dc.subject discourse analysis es_ES
dc.subject interpersonal communication es_ES
dc.subject professional genres es_ES
dc.subject digital genres es_ES
dc.subject metadiscourse es_ES
dc.subject disciplinary voices es_ES
dc.title Engagement of readers/customers in the discourse of e-tourism promotional genres es_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/draft es_ES
dc.description.abstractenglish Tourism 2.0 involves direct e-communication between travellers and the tourism industry, and needs websites that attract customers. Recent research in this field (Austin 2009; Brodie, Hollebeek et al. 2011) suggests that they must also include the co-creation of values that align with the customer in some way. Their design must be persuasive yet trustworthy. This is partly achieved through discursive strategies that reflect the voice of the institution or business (author), and others that engage the customer (reader). This study discusses engagement as a key concept in promotional websites (hotels, tourist guides, etc.) from interpersonality, based on the COMETVAL corpus. Its conclusions note significant and controversial differences on how these e-genres are construed in English and Spanish, with societal implications. es_ES

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