dc.contributor.author |
Morales Rodríguez, Francisco Manuel |
en |
dc.date.accessioned |
2017-03-14T11:59:25Z |
|
dc.date.available |
2017-03-14T11:59:25Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
es |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10550/57703 |
|
dc.description.abstract |
L'objectiu de la present recerca consisteix a analitzar la predicció d'estratègies
d'afrontament a partir de les dimensions d'intel·ligència emocional, i
els trastorns de l'emoció d'ansietat i depressió. Van participar 147 estudiants
de primària i ESO -49% d'homes i 49% dones- amb edats compreses entre
12 i 14 anys. Els instruments utilitzats van ser: una escala per avaluar les
estratègies de afrontament, un inventari emocional, un qüestionari educativoclínic
per a avaluar ansietat/depressió; i un qüestionari per a l'autoavaluació
ansietat estat/tret.
Per a la valoració de les dades es van realitzar diferents anàlisis de regressió
simple i múltiple. Els resultats demostren les relacions entre les variables
de l'estudi i com la puntuació en les estratègies de afrontament s'explica a
partir de les dimensions d'intel·ligència emocional, depressió, ansietat, ansietat-
estat i ansietat-tret. Finalment es discuteix la importància de l'estudi sobre
les estratègies de afrontament, considerant les seues implicacions rellevants
des del punt de vista educatiu i clínic. |
es |
dc.source |
Morales Rodríguez, Francisco Manuel. Predicció d'estratègies d'afrontament a partir de dimensions emocionals, en infants i adolescents. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2016, Vol. 17, no. 2: 55-78 |
es |
dc.subject |
afrontament, ansietat, depressió, estrès quotidià, intel·ligència
emocional, Artículo |
es |
dc.title |
Predicció d'estratègies d'afrontament a partir de dimensions emocionals, en infants i adolescents |
es |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
en |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
en |
dc.subject.unesco |
UNESCO::PSICOLOGÍA |
es |