The emblem tradition in Shakespeare’s plays: mirror-effects and anamorphoses
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

The emblem tradition in Shakespeare’s plays: mirror-effects and anamorphoses

DSpace Repository

The emblem tradition in Shakespeare’s plays: mirror-effects and anamorphoses

Show simple item record

dc.contributor.author Chardin, Jean-Jacques es
dc.date.accessioned 2017-04-12T08:53:10Z
dc.date.available 2017-04-12T08:53:10Z
dc.date.issued 2016 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/57486
dc.source Chardin, Jean-Jacques. The emblem tradition in Shakespeare’s plays: mirror-effects and anamorphoses. En: IMAGO. Revista de Emblemática y Cultura Visual, 2016, No. 8: 93 es
dc.subject Historia del arte. Artes plásticas es
dc.subject Arte es
dc.subject Filologías clásicas y antiguas es
dc.subject Filologías es
dc.subject Filologías hispánicas es
dc.subject Filologías es
dc.title The emblem tradition in Shakespeare’s plays: mirror-effects and anamorphoses es
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::HISTORIA es
dc.description.abstractenglish ABSTRACT: An emblem is a witty combination of various texts and one image which delivers a moral message. The emblem is an art of the gaze, the purpose of which is to lead the eye to the transcendent ideas lying behind the veil of worldly appearances. Shakespeare was obviously sensitive to the visual potential of emblems. This paper aims to show that Shakespeare drew upon the modus operandi of emblems but rejected the emblem as a fixed ideological discourse. Shakespeare used the emblem in an anamorphic way to confront the spectator with the shifting world he lives in. KEYWORDS: emblems; theater; Shakespeare.  RESUMEN: Un emblema es una ingeniosa combinación de varios textos y una imagen que esconden un mensaje moral. El emblema es un arte de la mirada cuyo propósito es conducir el ojo a las ideas trascendentes que se encuentran detrás del velo de las apariencias mundanas. Shakespeare era obviamente sensible al potencial visual de los emblemas. Este trabajo pretende mostrar que Shakespeare se basó en el modus operandi de los emblemas, pero rechazó el emblema como un discurso ideológico fijo. Shakespeare utilizó el emblema de manera anamórfica para confrontar al espectador con el mundo cambiante en el que vive. PALABRAS CLAVES: emblemas; teatro; Shakespeare.  es

View       (1.311Mb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics