Educación Física bilingüe y pedagogía crítica: una aplicación basada en el judo
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Educación Física bilingüe y pedagogía crítica: una aplicación basada en el judo

DSpace Repository

Educación Física bilingüe y pedagogía crítica: una aplicación basada en el judo

Show full item record

View       (70.94Kb)

    
Chiva Bartoll, Óscar; Isidori, Emanuele; Fazio, Alessandra
This document is a artículoDate2015

Este documento está disponible también en : http://hdl.handle.net/10550/53894
Considering the impact that the introduction of Content and Language Integrated Learning (CLIL) is having in Europe, this paper presents a model of application for Physical Education in English. This model improves particularly the acquisition of a foreign language and proposes at the same time a comprehensive learning scenario based on the principles of the critical pedagogy. From the 4Cs framework of CLIL methodology («content», «communication», «culture» and «cognition») the paper offers an in-depth reflection on the possibilities of introducing the critical pedagogy approach to Physical Education, thus increasing its educational potential. First, we argue about the links between critical pedagogy and CLIL.Subsequently, we propose an English didactic unit of judo in order to exemplify the previous analysis.

    Chiva Bartoll, Óscar Isidori, Emanuele Fazio, Alessandra 2015 Educación Física bilingüe y pedagogía crítica: una aplicación basada en el judo Retos. Nuevas Tendencias en Educ.Física, Deporte y Recreación 29 110 115

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics