La passió pel real i la reacció contra la metàfora en la poètica
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La passió pel real i la reacció contra la metàfora en la poètica

DSpace Repository

La passió pel real i la reacció contra la metàfora en la poètica

Show simple item record

dc.contributor.author Santamaria de Mingo, Vicent es
dc.date.accessioned 2015-11-27T12:48:05Z
dc.date.available 2015-11-27T12:48:05Z
dc.date.issued 2006 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/48612
dc.source Santamaria de Mingo, Vicent. La passió pel real i la reacció contra la metàfora en la poètica. En: Caplletra : Revista Internacional de Filologia, 2006, No. 40: 69 es
dc.subject Lingüística es
dc.subject Filologías es
dc.title La passió pel real i la reacció contra la metàfora en la poètica es
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es
dc.description.abstractenglish Between 1927 and 1937, Dalí was author of a remarkable work of poetry simultaneous to his paintings. This article attempts at analysing the theoretical corpus in which his work is based on. Dali’s ideas about poetry were always determined by the same objectivist ambition and a permanent interest in reality, in convergence with scientific research. Against the cunning arguments the painter ascribes to metaphorical processes, it will be imposed, at first, the knowledge of the outside world, thanks to Bergson and, later, the investigation of the internal world due to Freud’s sponsorship, as a result of the incorporation of Surrealism. In the last analysis, this article aims at being an innovative approach to Dali’s poetry from the theory of knowledge. es

View       (125.9Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics