La alfabetización digital y los géneros discursivos. Un proyecto de escritura digital con alumnos de cuarto de secundaria obligatoria (15-16 años)
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La alfabetización digital y los géneros discursivos. Un proyecto de escritura digital con alumnos de cuarto de secundaria obligatoria (15-16 años)

DSpace Repository

La alfabetización digital y los géneros discursivos. Un proyecto de escritura digital con alumnos de cuarto de secundaria obligatoria (15-16 años)

Show simple item record

dc.contributor.author Rodríguez Gonzalo, Carmen
dc.contributor.author Iglesias Solano, Angustias
dc.date.accessioned 2015-07-16T18:17:21Z
dc.date.available 2015-07-16T18:17:21Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/45746
dc.description.abstract The concept of digital literacy, as a set of abilities to use Information and Communication Technologies, has gained nowadays a dimension which goes beyond instrumentality<br>ability to use different technological resources<br> and could be defined as the acquisition of competences related to the search, analysis, selection and communication of data and information which allow students to transform information into knowledge. Having this in mind and within the didactic tradition of language projects, we have carried out an experience involving students of 4th year of ESO (Compulsory Secondary School) during the school year 2006-2007. It has basically consisted in the elaboration of language and literature contents which the students have used as a means to become writers and editors of an anthology of poems of Generation of"27 and of a blog or learning diary.
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Estudos Linguísticos / Linguistic Studies, 2009, num. 3 Julho 2009, p. 241-256
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source Rodríguez Gonzalo, Carmen Iglesias Solano, Angustias 2009 La alfabetización digital y los géneros discursivos. Un proyecto de escritura digital con alumnos de cuarto de secundaria obligatoria (15-16 años) Estudos Linguísticos / Linguistic Studies 3 Julho 2009 241 256
dc.subject Escriptura Ensenyament
dc.subject Educació secundària obligatòria
dc.subject Llenguatge i llengües Ensenyament
dc.title La alfabetización digital y los géneros discursivos. Un proyecto de escritura digital con alumnos de cuarto de secundaria obligatoria (15-16 años)
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.date.updated 2015-07-16T18:17:21Z
dc.identifier.idgrec 059511

View       (1.007Mb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics