Análisis de la introducción del concepto de campo
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Análisis de la introducción del concepto de campo

DSpace Repository

Análisis de la introducción del concepto de campo

Show simple item record

dc.contributor.author Solbes Matarredona, Jordi
dc.contributor.author Martín Quero, José
dc.date.accessioned 2015-06-08T13:41:33Z
dc.date.available 2015-06-08T13:41:33Z
dc.date.issued 1991
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/44251
dc.description.abstract The concept of field is one of the most importan! in Physics. Unfortunately secondary school students find it obscure and difficult to grasp. We argue that this is mainly due to an incorrect didactic treatment in Physics textbooks, wich causes the field idea to be seen as an artificial method to calculate the force, with a misleading superposition of the two concepts.
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Revista Española de Física, 1991, vol. 5, num. 3, p. 34-39
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source Solbes Matarredona, Jordi Martín Quero, José 1991 Análisis de la introducción del concepto de campo Revista Española de Física 5 3 34 39
dc.subject Ciència Ensenyament
dc.subject Professors Formació
dc.subject Educació Investigació
dc.subject Física
dc.title Análisis de la introducción del concepto de campo
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.date.updated 2015-06-08T13:41:33Z
dc.identifier.idgrec 103558

View       (795.0Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics