El papel del péndulo en el construcción del paradigma newtoniano
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

El papel del péndulo en el construcción del paradigma newtoniano

DSpace Repository

El papel del péndulo en el construcción del paradigma newtoniano

Show simple item record

dc.contributor.author Solaz Portolés, Joan Josep
dc.contributor.author Sanjosé López, Vicente
dc.date.accessioned 2015-02-17T16:40:26Z
dc.date.available 2015-02-17T16:40:26Z
dc.date.issued 1992
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/41891
dc.description.abstract This paper shows the important role of one of the most common instruments, the pendulum, in the construction of the newtonian paradigm. From the analysis of some interesting applications carried out by the greatest scientists of that time, we conclude that the appropriate use of the pendulum in the classroom can be an easy way to introduce historical and epistemological evolution of basic physical concepts.
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Ensenanza de las Ciencias, 1992, vol. 10, num. 1, p. 95-100
dc.source Solaz Portolés, Joan Josep Sanjosé López, Vicente 1992 El papel del péndulo en el construcción del paradigma newtoniano Ensenanza de las Ciencias 10 1 95 100
dc.subject Ciència Ensenyament
dc.subject Educació Investigació
dc.subject Física Aparells i instruments
dc.subject Física
dc.title El papel del péndulo en el construcción del paradigma newtoniano
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2015-02-17T16:40:26Z
dc.identifier.idgrec 101318
dc.rights.accessRights open access es_ES

View       (327.6Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics