Arrebato, Rapture (Iván Zulueta, 1980)
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Arrebato, Rapture (Iván Zulueta, 1980)

DSpace Repository

Arrebato, Rapture (Iván Zulueta, 1980)

Show simple item record

dc.contributor.author Sánchez-Biosca, Vicente
dc.date.accessioned 2014-07-21T07:06:43Z
dc.date.available 2014-07-21T07:06:43Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/37251
dc.description.abstract El objetivo de este ensayo es analizar desde una perspectiva experimental el film Arrebato (I. Zulueta, 1980) poniendo de relieve el sistema de apropiaciones y referencias de otros films y manifestaciones de la cultura visual. El relato que sirve de base a Zulueta es el de la devoración y el vampirismo. es_ES
dc.language.iso en es_ES
dc.source Vicente Sánchez-Biosca, "Arrebato, Rapture (Iván Zulueta, 1980)", en Alberto Mira ed., The Cinema of Spain and Portugal, London, Wallflower Press, 2005, pp. 169-177. es_ES
dc.subject Spanish cinema es_ES
dc.subject Cinema and Avant-garde es_ES
dc.subject Found footage es_ES
dc.subject Experimental cinema es_ES
dc.title Arrebato, Rapture (Iván Zulueta, 1980) es_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bookPart es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es_ES
dc.description.abstractenglish The purpose of this essay is to analyze Ivan Zulueta's cult movie, Rapture (1980), from an experimental point of view. As a metalinguistic film, Rapture (Arrebato) is full of references and resources coming from the images (comics, photography, cinema, and so on). Nonetheless, the singularity of this film consists of re-reading a certain amount of avant-garde and pop culture films from the 60s around a narrative of ectasy and cinematic vampirism. es_ES

View       (682.9Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics