|
L'aprenentatge
autoregulat
Dediquem prou hores a l’estudi? Malbaratem el temps
que hi invertim? Som conscients de les hores que
passem davant la televisió, l'ordinador o el mòbil? Si
interrompem l’estudi ens costa reprendre’l? Aprendre a
gestionar el temps i saber planificar-lo ajuda a millorar
el rendiment acadèmic i minimitza els efectes negatius
que s’hi poden derivar. En aquest procés, professorat
i equips d’orientació poden col·laborar en el disseny
i seguiment de programes d’intervenció que faciliten
l’estudiantat la consecució de les metes i objectius establerts
en les avaluacions.
De l’ús que se’n fa del temps (bo i dolent) i de com
optimitzar-lo, ens parlen Rafael García Ros i Francisco
Pérez González, ambdós professors del Departament
de Psicologia Evolutiva i de l’Educació de la Universitat
de València, en els articles del tema central d’aquest
número. Dimensionar el temps de què disposem i confeccionar
estratègies i processos de millora així com
també saber quan i com rectificar la planificació que
se’n fa, són alguns dels aspectes que es desenvolupen
en les pàgines que segueixen.
|