Resultados obtenidos introduciendo la historia de la ciencia en las clases de Física y Química: mejora de la imagen de la ciencia y desarrollo de actitudes positivas
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Resultados obtenidos introduciendo la historia de la ciencia en las clases de Física y Química: mejora de la imagen de la ciencia y desarrollo de actitudes positivas

DSpace Repository

Resultados obtenidos introduciendo la historia de la ciencia en las clases de Física y Química: mejora de la imagen de la ciencia y desarrollo de actitudes positivas

Show full item record

View       (109.5Kb)

    
Solbes Matarredona, Jordi Perfil; Traver i Ribes, Manel Josep Perfil
This document is a artículoDate2001

Este documento está disponible también en : http://hdl.handle.net/10550/36390
SUMMARY This is a report about research and results in the application of History of Science to Science Teaching. After a first approach to analyse which is today¿s status of History of Science in high school Physics and Chemistry classes, we attempt to demonstrate that an appropriate introduction of several aspects of history and sociology of Science in our classes can operate a significant improvement in pupil¿s image and attitudes in Science and Science Teaching. We will show that several groups of pupils from 15 to 17 improve significantly their interest in Science after at least a year working with papers containing many different activities that involve different historical aspects of Science, i.e., context biographies, original papers, reports on STS in history or videos showing the making and growth of major concepts in Physics and Chemistry.

    Solbes Matarredona, Jordi Traver i Ribes, Manuel Josep 2001 Resultados obtenidos introduciendo la historia de la ciencia en las clases de Física y Química: mejora de la imagen de la ciencia y desarrollo de actitudes positivas Ensenanza de las Ciencias 19 1 151 162

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics