La utilización de la historia de las ciencias en la enseñanza de la física y la química
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La utilización de la historia de las ciencias en la enseñanza de la física y la química

DSpace Repository

La utilización de la historia de las ciencias en la enseñanza de la física y la química

Show simple item record

dc.contributor.author Solbes Matarredona, Jordi
dc.contributor.author Traver i Ribes, Manel Josep
dc.date.accessioned 2014-06-20T11:46:07Z
dc.date.available 2014-06-20T11:46:07Z
dc.date.issued 1996
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/36268
dc.description.abstract SUMMARY Most recently we have assisted to a considerable increase of investigations on constructivistic approaches to Science teaching, but among al1 these works we rarely found detailed proposals for including the History and Philosophy of Science. In this paper we consider how to initiate this trend and which should be the aims in order to get a better Science teaching. We consider basically which the pupils' perceptions of Science in a High School leve1 are in order to show how we can modify them by means of introducing the History of Science under a new perspective.
dc.relation.ispartof Ensenanza de las Ciencias, 1996, vol. 14, num. 1, p. 103-112
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source Solbes Matarredona, Jordi Traver i Ribes, Manuel Josep 1996 La utilización de la historia de las ciencias en la enseñanza de la física y la química Ensenanza de las Ciencias 14 1 103 112
dc.subject Ciència Ensenyament
dc.subject Física
dc.subject Química
dc.title La utilización de la historia de las ciencias en la enseñanza de la física y la química
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.date.updated 2014-06-20T11:46:07Z
dc.identifier.idgrec 098427

View       (562.3Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics