La utilización de la historia de las ciencias en la enseñanza de la física y la química
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La utilización de la historia de las ciencias en la enseñanza de la física y la química

DSpace Repository

Demà 4 de Març de 2021 el sistema estarà en manteniment des de les 7:15 fins a les 9:15 hores. Disculpeu les molèsties. Mañana 4 de Marzo de 2021 el sistema estará en mantenimiento desde las 7:15 hasta las 9:15 horas. Disculpen las molestias.

La utilización de la historia de las ciencias en la enseñanza de la física y la química

Show full item record

View       (562.3Kb)

    
Solbes Matarredona, Jordi Perfil; Traver i Ribes, Manel Josep Perfil
This document is a artículoDate1996

Este documento está disponible también en : http://hdl.handle.net/10550/36268
SUMMARY Most recently we have assisted to a considerable increase of investigations on constructivistic approaches to Science teaching, but among al1 these works we rarely found detailed proposals for including the History and Philosophy of Science. In this paper we consider how to initiate this trend and which should be the aims in order to get a better Science teaching. We consider basically which the pupils' perceptions of Science in a High School leve1 are in order to show how we can modify them by means of introducing the History of Science under a new perspective.

    Solbes Matarredona, Jordi Traver i Ribes, Manuel Josep 1996 La utilización de la historia de las ciencias en la enseñanza de la física y la química Ensenanza de las Ciencias 14 1 103 112

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics