El valencià a València
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

El valencià a València

DSpace Repository

El valencià a València

Show simple item record

dc.contributor.advisor Garcia i Garcia, Ernest
dc.contributor.author Hernàndez i Dobon, Francesc Jesús
dc.contributor.other Departament de Sociologia i Antropologia Social es_ES
dc.date.accessioned 2014-05-14T08:06:42Z
dc.date.available 2014-05-15T06:10:03Z
dc.date.issued 2001
dc.date.submitted 12-11-2002 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/35182
dc.description.abstract Aquesta tesi presenta una introducció general a la situació del valencià a la ciutat de València, a més de les introduccions històriques sobre el tema. L'autor examina, en primer lloc, el marc teòric i la correlació entre competència oral en llengua catalana i la proporció de ciutadans en cada barri, arribats de cinc comunitats castellanoparlants i països estrangers. En segon lloc, aquest text presenta la relació de classe entre capital econòmic i cultural, aplicada a les competències escrites. En tercer lloc, l'autor descriu l'estat de l'ús de la llengua a l'escola i la correlació entre competències actives i escolarització en programes d'immersió. Per últim, la tesi presenta una teoria sobre la política lingüística. es_ES
dc.format.extent 795 p. es_ES
dc.language.iso ca es_ES
dc.subject valència es_ES
dc.subject sociolingüística es_ES
dc.subject llengua catalana es_ES
dc.subject sociologia de la llengua es_ES
dc.title El valencià a València es_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::SOCIOLOGÍA::Comunicaciones sociales::Sociolingüística es_ES
dc.description.abstractenglish This thesis presents a general introduction to the situation of the Valencian language in Valencia city, addition to the historical introductions on the subject. The author examines, firstly, the theoretical framework and the correlation between oral competence in Catalan language and the proportion of citizens in each district arrived from five Spanish-speaking communities and foreign countries. Secondly, this paper presents the class relation between economic and cultural capital applied to writing competence. Thirdly, the author describes the assessment of language use in school and the correlation between active competences and schooling in immersion programs. Finally, the thesis presents a theory about the linguistic polity. es_ES
dc.embargo.terms 0 days es_ES

View       (4.199Mb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics