Lluch, Gemma Perfil | |||
This document is a artículoDate2013 | |||
Este documento está disponible también en : http://hdl.handle.net/10550/30492 |
|||
|
|||
L'article analitza com es relacionen els relats escrits per a adolescents en la cultura escrita en anglès i les traduccions al català. Partim de l'anàlisi de tres relats claus de la història de la lectura i en completem l'anàlisi amb la investigació dels circuits de lectura en català que acullen la traducció dels relats. La investigació vol conèixer com s'hi adapten, en quin circuit funcionen i quins canvis generen en la cultura d'arribada. En les conclusions mostrarem com aquests relats en arribar al circuit de lectura en català representen models de comunicació literari i creen circuits de lectura diferents de la cultura d'origen. Són circuits lligats al poder polític, a la selecció captiva del docent a l'escola o al mercat. | |||
Lluch, Gemma 2013 De la literatura anglesa a la catalana: un canvi de circuit lector en el relat per a adolescents Revista de lenguas y literaturas catalana, gallega y vasca 18 18 143 165 |
|||
http://e-spacio.uned.es/fez/view.php?pid=bibliuned:Llcgv2013-18-7030 |