Fernández Soria, Juan Manuel | |
This document is a artículo publicadoDate2006 | |
Este documento está disponible también en : http://hdl.handle.net/10550/2226 |
|
Després de posar de manifest el caràcter de la memòria i l’oblit en la seua relació amb la història i després d’assenyalar la importància i els riscos de la memòria en el quefer històric, aquest article fixa la seua atenció en l’estudi de la manipulació i confiscació que pateix la memòria escolar sobretot durant el franquisme, centrant el seu interès tant en la justificació política i en les actuacions sobre els llocs i depositaris de la memòria en què s’executa aquella confiscació, com en la conseqüència d’eixa política repressiva: la rectificació de la memòria escolar i la invenció d’una memòria nova. La dimensió moral dels usos de la memòria i de l’oblit referida a les polítiques i a les persones tanca aquest treball. | |
FERNÁNDEZ SORIA, Juan Manuel. Memòria i oblit en la història de l’educació. En: Educació i Història: Revista d’Història de l’Educació, 2006-2007, no. 9-10, p. 11-26 |
|
http://publicacions.iec.cat/repository/pdf/00000042%5C00000097.pdf |