dc.contributor.author |
Agulló Díaz, María del Carmen |
|
dc.date.accessioned |
2010-05-26T11:19:48Z |
|
dc.date.available |
2010-05-26T11:19:48Z |
|
dc.date.issued |
2004 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10550/11205 |
|
dc.description.abstract |
La Sección Femenina, associació política dedicada durant quaranta anys a l’educació de
les dones espanyoles, resta avui en l’oblit en el conjunt de la societat. La constatació d’aquest
fet ens ha dut a esbrinar les causes del que considerem que és el seu fracàs en la socialització
de les dones en el model falangista. És per això que, prenent com a objecte d’estudi
les joventuts de la Sección Femenina a la província de València, descobrim les contradiccions
inherents al seu discurs teòric (la retòrica) i entre aquest i les seues pràctiques educatives.
Seran els records que en resten en les dones sobre les quals exerciren la seua influència (la
realitat), els que ens facen presents aquestes incoherències que apuntem com a principals
causes del seu desencert. |
en |
dc.language.iso |
ca |
en |
dc.relation |
http://www.iecat.net/pperiodiques/openlink.asp?URL=ShowArticleFile.asp?FileID={37F68920-6DEA-4691-825F-8AD9D34BEC21}&FileType=application/pdf |
en |
dc.source |
AGULLÓ DÍAZ, M. del Carmen. Entre la retòrica i la realitat : Juventudes de la Sección Femenina. València (1945-1975). En: Educació i Història. Revista d´Història de l´Educació, 2004, vol. 7, p. 247-272 |
en |
dc.subject |
Història de l’educació; País Valencià; Franquisme; Joventut; Gènere |
en |
dc.title |
Entre la retòrica i la realitat : Juventudes de la Sección Femenina. València (1945-1975) |
en |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
en |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
en |
dc.subject.unesco |
UNESCO::HISTORIA::Historia por especialidades::Historia de la educación |
en |
dc.description.abstractenglish |
The Sección Femenina, political association devoted during forty years to the education
of Spanish women, is today forgotten by the society. This fact has taken us to inquire into
the reasons for what we consider the failure of the Falangist model in the socialisation of
women. For this reason, and through the study of the youth of the Seccion Femenina in the
province of Valencia, we discover the inherent contradictions between its theoretical discourse
(the rhetoric) and its educational practices. Through the memories of those women
where its influence was exerted (the reality) we show the incoherencies that we pinpoint as
the main reasons for its errors. |
en |
dc.description.private |
-agullomc@uv.es |
en |
dc.identifier.idgrec |
023695 |
en |