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G. Gallarza, Martina
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Nota: Aquest perfil conté la producció científica dipositada en accés obert en el repositori institucional de la Universitat. No s'inclouen els treballs publicats en editorials comercials o revistes que no siguen d'accés obert. Per a accedir a la producció completa et recomanem que consultes altres perfils indicats en la secció Social d'aquest perfil.

Dades biogràfics

Martina G.Gallarza (PhD) is Associate Professor at the Marketing Department of Universidad de Valéncia (SPAIN). She has formerly taught at Universidad Católica de Valencia, where she was Dean of the Business Faculty. Her research interests include consumer behaviour, non profit marketing and services marketing. Particular research areas focus on perceived value related to satisfaction and loyalty, hospitality and tourism services, and health care services.

Perfil
COMERCIALITZACIÓ I INVESTIGACIÓ DE MERCATS

 

13 documents dipositats: Articles [9] Comunicacions [2] Tesis [1] Materials Docents [1]

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Històric
Treballs més descarregats
Producció dipositada

Articles

Comunicacions

Tesis

Materials Docents

Producció no dipositada
  • ?` CÓMO CO-CREAR VALOR EN EL ÁMBITO DE LA SALUD? CARACTERIZACIÓN TEÓRICA DEL SERVICIO SANITARIO BAJO LA PERSPECTIVA DEL SERVICE-DOMINANT LOGIC (). Calero, Remedios and Gallarza, Martina G and del Chiappa, Giacomo
  • Intrinsic value dimensions and the value-satisfaction-loyalty chain: a causal model for services (2016). GALLARZA, MARTINA and Arteaga-Moreno, Francisco and Del Chiappa, Giacomo and GIL-SAURA, IRENE and Russell-Bennett, Rebekah and Baron, Steve En: Emerald Group Publishing Limited
  • Comparing Private and Public health care provision: an explorative approach to citizens from Spain and Italy (). Gallarza, Martina G and Calero, Remedios and del Chiappa, Giacomo and Nerbón, Ofelia
  • La investigación en valor percibido desde el marketing (). Gallarza, Martina González and Saura, Irene Gil En: Universidad Nacional de Colombia
  • What is it and how to measure cultural tourism? A longitudinal study with time series for the Spanish case. (2013). Mallor, E and González-Gallarza Granizo, M and Fayos Gardó, T and others En: Universidad de la Laguna
  • La naturaleza relativa del comportamiento de lealtad del paciente: captación, retención y deserción The relativity of patients’ loyalty behaviour: capture, retention and desertion (). Calero, Remedios and Gallarza, Martina G
  • What do patients value differently from Public and Private health care provision? (). Calero, Remedios and Gallarza, Martina G and Nerbón, Ofelia
  • THE CONSUMER VALUE TRADE-OFF AND THE INTERNATIONAL EXPERIENCE: BENEFITS AND COSTS OF BEING AN ERASMUS STUDENT (2015). Currás, Rosa and Gallarza, Martina G and Servera, David and Fayos, Teresa and Arteaga, Francisco En: IATED
  • A Service Dominant logic Perspective on value creation in the Maritime Business Network (). BODE, CARLO and ANDREU, LUISA and GALLARZA, MARTINA G
  • A new multiblock PLS based method to estimate causal models (2010). Arteaga, Francisco and Gallarza, M and Gil, Irene En: Handbook of partial least squares. Berlín, Heidelberg: Springer-Verlag, Springer Handbooks of Computational Statistics
  • La satisfacción del cliente como indicador de calidad en neurorehabilitación (2014). Villodre, D Raúl and Calero, Remedios and Gallarza, Martina G En: Universidad Complutense de Madrid
  • Experiencias de integración entre docencia en grado e investigación como recurso metodológico práctico (). García, M Cuadrado and Miquel, MJ and González-Gallarza, M and Seric, M
  • Fidelidad versus lealtad:?` clientes perros o amigos? (2002). Granizo, Martina Gonzl̀ez-Gallarza En: Ediciones Deusto-Planeta de Agostini Profesional y Formacin̤ Place of publication not identified
  • Objectivism or Emotionalism? Shaping Visitors’ Satisfaction at a Museum (2013). Del Chiappa, G and Gallarza, MG En: Scientific Committee
  • CAMBIOS MORFOLÓGICOS DEL VOLUNTARIADO Su significado y su rol en una nueva econoḿıa social (). Gallarza, Martina G and Fayos, Teresa and Floristán, Elena
  • EL VOLUNTARIADO COMO CAPITAL HUMANO Valoración personal y social de la contribución del voluntario en la gestión de un evento cultural (). Francés, David Servera and Gardó, Teresa Fayos and Imízcoz, Elena Floristán and Gallarza, Martina G
  • ANÁLISIS DE MERCADO EN LAS ORGANIZACIONES NO LUCRAJIVAS: UNA APLICACIÓN DEL ESTUDIO DE IMAGEN DE LAS TIENDAS DE COMERCIO JUSTO (). Calderón, Haydeé and Tarragona, Carmela and Gallarza, Martina González
  • Influence of online buyers profile on retail disintermediation: An empirical study on the Spanish hospitality sector (). Lorenzo-Romero, Carlota and Del Chiappa, Giacomo and Gallarza, Martina G
  • El valor entregado, la cultura de servicio y la orientación al cliente en los hoteles de España (2014). Gallarza, Martina and Saura, Irene Gil and Moreno, Francisco Arteaga En: Papers de Turisme
  • DIFFERENT LEVELS OF LOYALTY AS A CONSUMER BEHAVIOUR IN HIGHER EDUCATION SERVICE: AN APPROACH IN PRIVATE UNIVERSITIES (2013). Gallarza, M and Fayos, T and Arteaga, F and Servera, D and Floristán, E En: IATED
  • Conceptual investigation of the perceived value of the tourist experience. Proposal of a graphic verbal model. (2007). González Gallarza, M and Gil Saura, I and others En: Instituto de Estudios Turísticos, Centro de Documentación Turística de España
  • Cruise Tourism Development in Valencia (Spain): Stakeholders’ views and residents’ attitude (2013). Del Chiappa, Giacomo and Gallarza, Martina G and Viguer, Alicia Zaragoza En: Proceedings of the XIII international conference marketing trends, Marketing Trends Association, Paris-Venice
  • El diseño y la prestación del servicio en Distribución Comercial Minorista (2000). Gallarza, Martina G En: Esic market
  • EL VALOR ENTREGADO: RELACIONES CON LA CULTURA DE SERVICIO, LA ORIENTACIÓN AL CLIENTE Y LA SATISFACCIÓN EN LA INDUSTRIA HOTELERA (). GALLARZA, MARTINA G and SAURA, IRENE GIL and MORENO, FRANCISCO ARTEAGA
  • Service-Dominant Logic and Value in Tourism Management: A Qualitative Study within Spanish Hotels Managers (2013). Hayslip, Travis B and Gallarza, Martina G and Andreu, Luisa En: Journal of Business Theory and Practice
  • El marketing de eventos y el voluntariado: análisis del valor de la experiencia (2010). Gallarza, Martina G and Servera, David and Arteaga, Francisco and Gil Saura, I En: Paper for the 9th International Marketing Trends Conference in Venice
  • valor percibido: propuesta de una escala multidimensional para una experIEncIa de servicio en hoteles (). GALLARZA, MARTINA G and ARTEAGA, FRANCISCO and SAURA, IRENE GIL
  • La evaluación del Servicio de Formación Universitaria: análisis de las opiniones de los diferentes agentes implicados (2008). Servera, David and GONZáLEZ-GALLARZA, M and Fayos, Teresa and Arteaga, Francisco En: VI Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria. Alican-te, ES
  • The value given, the service culture and customer orientation in hotels in Spain. (2011). Gallarza, MG and Gil Saura, I and Arteaga Moreno, F and others En: Institut Turistic Valencia (ITVA) Studies and Publications Section
  • Measuring destination image an approach by an attribute-based analysis (2001). Gallarza, Martina G and Cil Saura, Irene and Calderón García, Haydée En: MCB UP Ltd
  • ALGORITMOS PLS EN LA ESTIMACIÓN DE MODELOS CAUSALES: UNA APLICACIÓN AL VALOR LOGÍSTICO1 (2009). Servera, David and Arteaga, Francisco and Gil, Irene and Gallarza, Martina G En: Actas del “VIII. International Marketing Trends Conference
  • Fair Trade: Notorielty and Purchase Motivations of Consumers in Valencia (2010). Fayos, Teresa and Gallarza, Martina G and Servera, David and Arteaga, Francisco En: 8-th International Congress of the International Association on Public and Nonprofit Marketing" New Approaches in Public and Nonprofit Marketing Research \& Practice", Valencia, 17-19 June 2009
  • THE VALUE TRADE-OFF IN HIGHER EDUCATION SERVICE: A QUALITATIVE INTERCULTURAL APPROACH TO STUDENTS’PERCEPTIONS (2013). Li, D and Gallarza, M and Fayos, T En: IATED
  • EL VALOR PERCIBIDO DE UNA EXPERIENCIA DE CONSUMO: UNA PROPUESTA A partir del paradigma de HOLBROOK (). GALLARZA, MARTINA G and ARTEAGA, FRANCISCO and SAURA, IRENE GIL
  • ?` EXISTEN DIFERENCIAS SOCIO-DEMOGRÁFICAS EN LA auto-VALORACIÓN DE LOS voLuntarioS en un mega-evento? (). FLORISTAN, ELENA and FAYOS, TERESA and ARTEAGA, FRANCISCO and GALLARZA, MARTINA G
  • Experiential tourist shopping value: Adding causality to value dimensions and testing their subjectivity (2017). Martina G. Gallarza and Teresa Fayos Gard{\'{o En: Wiley-Blackwell
  • The value trade-off in higher education service: A qualitative intercultural approach to students’ perceptions (2016).
  • Participar como voluntario en eventos especiales: comparación entre el valor esperado y percibido (2016). Martina G. Gallarza and Francisco Arteaga-Moreno and David Servera-Franc{\'{e En: Universidad Nacional de Colombia
  • Volunteering for special events: Comparison between expected and perceived values ().
  • Le Bénévolat pour des événements spéciaux: Comparaison entre la valeur attendue et la valeur perçue ().
  • Participar como voluntário em eventos especiais: Comparação entre o valor esperado e o percebido ().
  • Participar como voluntario en eventos especiales: Comparación entre el valor esperado y percibido (2016).
  • Applicability of service-dominant logic to the health sector: Characterizing the service for the co-creation of value ().
  • Aplicabilidad del Service-Dominant Logic al ámbito sanitario: Caracterizando el servicio para la co-creación de valor (2015).
  • Application of Service Dominant Logic to the medical device industry (2015). Wells, R.A. and Gallarza, M.G. and Andreu, L. and Calero, R. En: International Review on Public and Nonprofit Marketing
  • Attitudes towards disintermediation in hotel reservations: Spanish travellers’ profile (2015). Del Chiappa, G.D. and Lorenzo-Romero, C. and Gallarza, M.G. En: European Journal of Tourism Research
  • Loyalty behaviour in patients: applied analysis to the “Alzira Model” (El comportamiento de lealtad del paciente: un análisis aplicado al Modelo Alzira) (2015). Calero, R. and Gallarza, M.G. En: International Review on Public and Nonprofit Marketing
  • Managers’ Perceptions of Delivered Value in the Hospitality Industry (2015). Gallarza, M.G. and Arteaga, F. and Gil-Saura, I. En: Journal of Hospitality Marketing and Management
  • Social causes and consequences of clients' satisfaction with hotels ().
  • Causas y consecuencias sociales de la satisfacción de los clientes con hoteles (2015).
  • Value dimensions in consumers' experience: Combining the intra- and inter-variable approaches in the hospitality sector (2015). Gallarza, M.G. and Arteaga, F. and Del Chiappa, G. and Gil-Saura, I. En: International Journal of Hospitality Management
  • Emotions and visitors’ satisfaction at a museum (2014). Del Chiappa, G. and Andreu, L. and Gallarza, M.G. En: International Journal of Culture, Tourism, and Hospitality Research
  • A multiblock PLS-based algorithm applied to a causal model in marketing (2013). Servera-Francés, D. and Arteaga-Moreno, F. and Gil-Saura, I. and Gallarza, M.G. En: Applied Stochastic Models in Business and Industry
  • The quality-value-satisfaction-loyalty chain: Relationships and impacts (2013). Gallarza, M.G. and Saura, I.G. and Moreno, F.A. En: Tourism Review
  • The value of volunteering in special events: A longitudinal study (2013). Gallarza, M.G. and Arteaga, F. and Gil-Saura, I. En: Annals of Tourism Research
  • Fair trade product purchase motivation: A sociodemographic difference index proposal ().
  • The value of value: Further excursions on the meaning and role of customer value (2011). Gallarza, M.G. and Gil-Saura, I. and Holbrook, M.B. En: Journal of Consumer Behaviour
  • Value's dimensionality in the volunteer experience in a tourism mega-event ().
  • La dimensionalidad de valor en la experiencia de voluntario en un mega-evento turístico (2010).
  • Investigating perceived value from a marketing viewpoint ().
  • La investigación en valor percibido desde el marketing (2008).
  • Value dimensions, perceived value, satisfaction and loyalty: An investigation of university students' travel behaviour (2006). Gallarza, M.G. and Saura, I.G. En: Tourism Management
  • Destination image: Towards a conceptual framework (2002). Gallarza, M.G. and Saura, I.G. and García, H.C. En: Annals of Tourism Research
Tesis dirigides
Pàgina actualitzada: 2017-11-19 18:00:02