Escuela y variedad lingüística: estudio de las actitudes lingüísticas de los futuros docentes valencianos
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Escuela y variedad lingüística: estudio de las actitudes lingüísticas de los futuros docentes valencianos

DSpace Repository

Escuela y variedad lingüística: estudio de las actitudes lingüísticas de los futuros docentes valencianos

Show simple item record

dc.contributor.author Gómez-Devís, M-Begoña
dc.date.accessioned 2020-02-14T08:21:49Z
dc.date.available 2020-02-14T08:21:49Z
dc.date.issued 2019 es_ES
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/73116
dc.description.abstract The article analyses the linguistic attitudes of future Valencian teachers in a bilingual speaking community characterised by mainstream contact between the Catalan and Spanish languages. This research focuses on the language attitudes of a group of speakers who share a specific set of traits: age, education, profession and socioeconomic status. Special attention is given to attitudes towards four linguistic varieties used by Valencian speakers in their regular interactions: standard Spanish (CS), colloquial Spanish – nonstandard – (CNS), standard Valencian (VS) and vernacular Valencian or apitxat (VNS). es_ES
dc.language.iso es es_ES
dc.relation https://pressto.amu.edu.pl/index.php/srp/article/view/21590 es_ES
dc.source Gómez-Devis, M.B.; Buzón, J.; Alandete-Ballester, M. (2019). Escuela y variedad lingüística: estudio de las actitudes lingüísticas de los futuros docentes valencianos. Studia Romanica Posnaniensia, 46(4), 135-147. es_ES
dc.subject language contact, attitude, teacher training, ideology, Valencia es_ES
dc.title Escuela y variedad lingüística: estudio de las actitudes lingüísticas de los futuros docentes valencianos es_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::LINGÜÍSTICA es_ES
dc.identifier.doi https://doi.org/10.14746/strop.2019.464.012 es_ES

View       (840.8Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics